Suomen Kromatografiaseura ry on 29.4.2009 rekisteröity, vuodesta 1986 SKS:n Kromatografiajaoston nimellä toiminut yleishyödyllinen yhdistys, jonka tarkoituksena on toimia valtakunnallisena yhdyssiteenä kromatografian ja muiden instrumenttianalyytikan erotustekniikoiden parissa työskentelevien tai siitä kiinnostuneiden henkilöiden ja yhteisöjen välillä. Kaikki analyyttiset erotustekniikat kuten kromatografia, kapillaarielektromigraatiotekniikat ja kenttävirtausfraktiontitekniikat ovat edustettuina. Lisäksi seuran tarkoitus on edistää jäsentensä keskinäistä vuorovaikutusta ja erotustekniikoiden tuntemusta. Seuralla on noin 400 henkilöjäsentä.  Seura järjestää kokouksia, esitelmä- ja koulutustilaisuuksia, yritys- ja tutkimuslaitosvierailuja sekä jakaa apurahoja.

The Finnish Chromatography Society, registered on April 29, 2009, and operating under the name of the Chromatography Section of the Finnish Chemical Society since 1986, is a non-profit organization. Its purpose is to serve as a national connecting link among individuals and communities engaged or interested in chromatography and other  analyrical separation techniques. All analytical separation techniques such as chromatography, capillary electrophoresis techniques, and field-flow fractionation techniques are represented. Additionally, the society aims to promote interaction among its members and enhance awareness of separation techniques. The society has approximately 400 individual members. It organizes meetings, presentations, and training events, arranges visits to companies and research institutions, and grants scholarships.

UUTISET/NEWS

Seuran hallitus kaudella 2023 / The Society’s Board for the 2023 Term

Puheenjohtaja/Chairperson:

FT Samuel Mesihää, SYNLAB Suomi

Jäsenet/Board Members:

FT Susanne Wiedmer, Helsingin yliopisto

FM Titta Päri, Orion

FM Henri Avela, Turun yliopisto

FM Milla Leppä, Kemira

FK Sini Santasalo, Agilent Technologies

FK Sanna Hiukka, Orion

FM Karina Moslova, Mineraalilaboratorio Mila

TAPAHTUMAT/EVENTS

10-11.4.2024 ChemBio 2024 – messut ja Kemian Päivät, Helsingin Messukeskus

11.4.2024 klo 10:00–16:00 Advancements and future perspectives in chemical analysis. Järjestäjät: Finnish Mass Spectrometry Society & The Finnish Chromatography Society. Katso ohjelma tästä.

11.4.2024 klo 16:30 Suomen Kromatografiaseuran kevätkokous.

Kromatografiaseuran sääntömääräinen kevätkokous järjestetään keskiviikkona 11.4.2024 klo 16.30 Helsingin messukeskuksessa ChemBio Finland 2024- tapahtuman yhteydessä.
Kokouksen sijaintina on messukeskuksen kokoustila 203B. Tervetuloa mukaan seuraamaan. Tilaisuus on kaikille avoin. Asialista.

SPONSORIJÄSENTEN TAPAHTUMIA/EVENTS BY SPONSORS

Kutsu – Chembio Afterparty by Measurlabs 10.4.2024

Measurlabs on järjestämässä kevään ChemBio-messujen yhteydessä kaikille avoimia messujatkoja, ja kutsunut paikalle myös Suomen Kromatografiaseuran jäsenet.

Luvassa on unohtumatonta tunnelmaa ja kiinnostavia kohtaamisia, kun paikalle saapuu messukävijöiden lisäksi laaja skaala yrityksiä Measurlabsin asiakkaista kumppanilaboratorioihin sekä alan opiskelijoihin. Iltaan sisältyy open bar ja street food -tarjoilu, ja DJ pitää tunnelmaa yllä yön pikkutunneille asti. Varaa siis oma paikkasi mitä pikimmiten ja kutsu kollegasikin mukaan!

Tapahtuman tiedot:
Mitä?
 Chembio Afterparty by Measurlabs
Missä? Maxine, Urho Kekkosen katu 1, Helsinki
Milloin? Keskiviikkona 10.4. klo 17 eteenpäin
Ilmoittautuminen (liput ovat ilmaisia, varaathan paikkasi viimeistään 27.3): https://www.eventbrite.com/e/chembio-afterparty-by-measurlabs-tickets-808910321547?aff=oddtdtcreator

Englanninkielinen kuvaus ja koulutukseen ilmoittautuminen löytyy oheisesta linkistä.

Phenomenex organizes ”Method Development for Liquid Chromatography” course (in English) at GLO Hotel Art, Helsinki (17.4.2024). More information and registrations from here

Päivä: Keskiviikko 17. huhtikuuta 2024

Aika: 8:30 – 15:30